Izbor uredništva
Hilarij.si » Lepota in zdravje » Kaj se zgodi z vašim telesom, ko ste na dieti?

Kaj se zgodi z vašim telesom, ko ste na dieti?

Diete, kjer se zmanjša velika količina zaužitih kalorij na dan, so (na žalost) zelo pogoste. To se še posebej dogaja pred poletjem, ho hočejo ženske izgubiti nekaj kilogramov, da bodo dobro izgledale na plaži. Na žalost ne izgledamo vse kot Kendall Jenner v kopalkah.

Biti samozavesten v svojem telesu je težava že nasplošno. Čeprav vam dieta pomaga izgubiti tiste odvečne kilograme za teden na Kanarskih otokih, je to ponavadi kratkotrajen učinek. To nam je povedala tudi zdravnica iz Klinike v Londonu. Prehitre diete imajo torej izredno negativen učinek, na naše telo in na naše psihično počutje.

Negativni učinki hitrih diet na telo

1. Zmanjšajo metabolično raven

Metabolična raven je število kalorij, ki jih telo porabi, ko ne počnete ničesar, ko telo počiva (naprimer ponoči).

Dober, visok metabolizem je ključen pri izgubi telesne teže, diete pa metabolično raven znižujejo. Kurjenje mišic namesto maščobe je povečano, saj je to za telo lažje. Manj mišične mase pa zniža raven metabolizma. Kaj pomeni, če imamo nizek metabolizem? Naše telo porabi manj kalorij in ponavadi je rezultat povišanje telesne teže. To je tisti yo-yo efekt, ko se telesna teža najprej zniža, potem pa gre telo v fazo stradanja, kjer varčuje z energijo.

Kaj bo povišalo vašo raven metabolizma? Dobra prehrana in šport!

2. Oslabijo imunski sistem

Ob dietah ponavadi pride do pomanjkanja nujnih vitaminov in mineralov, ker se toliko zniža vnos živil. Tako pride do oslabitve imunskega sitema, kar pomeni, da smo bolj dovzetni za različne bolezni. To nam lahko, kljub izgubljenim kilogramom pokvari naš dopust na Kanarskih otokih. Če boste iz vaše prehrane vzeli nujne maščobne kisline, ter naprimer vitamine A, D, E in K, bo to za vaše telo zelo problematično. Dober imunski sistem je zelo pomemben, z dobrim imunskim sistemom lahko preprečimo še tako hude bolezni, nekateri celo menijo, da lahko imunski sistem prepreči rakava obolenja.

3. Povzročijo proizvodnjo ketonov

Z dieto, pri kateri je zelo znižan vnos ogljikovih hidratov, vaše telo začne “jesti” maščobe, s čimer pa se tvorijo ketoni. Morda ste že slišali za ketone, če ste slišali za ketonske diete. Seveda, ketonska dieta vam lahko pomaga, da znebite tistih par kilogramov, vendar pa ima zelo slab vpliv na delovanje ledvic, povzroča slabost in izredno slab zadah.

4. Povzročijo dehidracijo

Ste se kdaj spraševali, zakaj kakšne diete, kot so pitje smutijev in juicev, vodijo k tako hitri izgubi teže? To je zato, ker izgubite samo vodno težo – to pa ni idealno za dolgoročno izgubo “prave” teže. Zaloge glikogena, ki so vir energije in ki v telesu vežejo vodo, so osiromašene hitreje kot maščobne celice, ki sproščajo vodo. Torej, ko boste znova začeli jesti, bo vaše telo dopolnilo zaloge glikogena in vode, temu pa sledi povišanje telesne mase. Izpostavljate se torej tveganju za dehidracijo, česar simptoma sta glavobol in omotica.

5. Povzročijo težave s srcem

Dieta lahko ima nekaj pozitivnih rezultatov, na primer znižanje krvnega tlaka, holesterola in ravni sladkorja v krvi. Lahko pa imajo tudi nekatere potencialno škodljive učinke na srce, zaradi povečane koncentracije srčnih maščobnih oblog, ki se lahko pojavijo. Vsakdo, ki ima težave s srcem se mora pogovoriti s svojim zdravnikom, preden začne z dieto.

6. Vplivajo na kakovost las in kože

Če ste malce nečimrni in vam je zelo pomembno kako izgledate, bi vas to lahko prepričalo, da se izognete diet. Ko greste na prehrambeno dieto, omejite količino vitalnih vitaminov in hranil, ki jih vaše telo absorbira, in to lahko posledično negativno vpliva na vaš videz. Pomanjkanje zdrave hrane se lahko odraža v vaših lasih, ki so zato videti pusti, kot slama, brez leska in volumna. Podobno lahko koža postane suha in lahko pride do pojava mozoljev.

7. Vplivajo na prebavo

Diete lahko povzročijo tudi težave z trebuhom in prebavo. Kot pravi strokovnjak, če ne boste dobili pravih hranil v vaši prehrani, bo to povzročilo nepravilne ali nedosledne obiske na stranišče. Vaše zdravje se vidi ravno po tem, kakšni in kako pogosti so ti obiski.

Če nekaj “ne štima”, je čas da spremenite prehrano ali obiščete vašega zdravnika.

8. Znižajo raven energije

Medtem, ko dieta sicer lahko privede do izgube teže, večina te teže izgubimo zaradi zmanjšanja glikogena in zalog vode v telesu, kar pa lahko povzroči izgubo energije. Zaradi tega se počutite utrujeni, pravi zdravnik. Podobno, zaradi zmanjšanja vitaminov in hranil, vaše telo ne more proizvajati dovolj energije, zaradi česar se počutite počasne in nezmožne opravljati večine opravil.

9. Povzročajo nervozo

Ne želite biti sitni na počitnicah? Potem se izogibajte raznih prehudih diet. Diete namreč povzročijo sproščanje kortikosterona iz možganov, kar povzroča povčanje stresa, razdražljivosti, vodi pa celo v depresijo. Povsem možna je tudi slabša koncentracija, zaradi diet pa bo trpel tudi vaš spanec, posledično pa velika utrujenost.

Kaj narediti namesto diete?

Z dolgoročnejšimi spremembami v življenjskem slogu boste naredili VELIKO razliko pri stanju vašega telesa in duha.

Zakaj ne iti na dieto

Tukaj je 11 majhnih stvari, ki vam jih svetujemo in s katerimi boste namesto diete izboljšali svoje zdravje.

  1. Zmanjšajte vnos alkohola.
  2. Zmanjšajte vnos sladkih živil in pojejte manj predelanih živil.
  3. V svojo prehrano vključite več pustih beljakovin (naprimer beljakovinske napitke, piščanja in puranja prsa, albuminska skuta).
  4. Naj bo vaša prehrana bogata s sadjem in zelenjavo ter oreščki, stročnicami in celimi zrnci.
  5. Zmanjšajte raven stresa.
  6. Izogibajte se živilom, ki vsebujejo prehranske maščobe, nadomestite jiih raje z zdravimi maščobami.
  7. Povečajte vnos prehransko topnih vlaknin.
  8. Izvajanje redne telesne aktivnosti bo ohranilo hitrost vašega metabolizma.
  9. Poskusite najti vadbo, pri kateri uživate in se potrudite, da jo umestite v vašo dnevno rutino. Znano je, da dviganje uteži povzroča povečanje mišične mase, mišice pa porabijo več kalorij kot maščobe.
  10. Dobro je, da imate 150 minut zmerno do intenzivne vadbe na teden.
  11. Poskusite narediti 10.000 korakov na dan.

Avtor: admh